وبلاگ وحید نوروزی

تجربه و ترجمه و تحقیق درباره اوراکل را در این وبلاگ خواهید یافت.

وبلاگ وحید نوروزی

تجربه و ترجمه و تحقیق درباره اوراکل را در این وبلاگ خواهید یافت.

  • ۰
  • ۰

سلام.

در قسمت قبل clone به اتمام رسید. حالا به سراغ ادامه کار می رویم.

ماشینهایی که برای اینکار در نظر گرفته ایم را روشن می کنیم. به سراغ فایل etc/sysconfig/network/ رفته و آنرا متناسب با فایل etc/hosts/ ویرایش می کنیم:

 

 

کارت شبکه ها رو باز هم بر طبق etc/hosts/ بصورت زیر بر روی هر یک از ماشینها کانفیگ می کنیم:

 

 

کارت شبکه Eth1 برای private در نظر گرفته ایم بصورت زیر کانفیگ می کنیم. در تصویر netmask=255.255.255.0 نیامده است که آنرا هم اضافه کنید.

 

 

از روی اطلاعات موجود در etc/hosts/ باید کارتهای شبکه public  و  private را بتوان با نام ping کرد. این تست را انجام می دهیم.

 

 

ماشنیها را خاموش می کنیم. به قسمت Setting ماشین اول رفته و از قسمت storage و قسمت sata بر روی دکمه روبرویش برای اضافه کردن دیسک کلیک می کنیم و گزینه Create new disk را بر می گزینیم.

 

 

در قسمت زیر روی vdi  کلیک می کنیم:

 

 

من در تستهایم گزینه fixed size را انتخاب کرده ام . 

 

 

میزان حجم مورد نظر و همجنین نام و محل ساختن را انتخاب می کنیم. بهتر است برای خوانایی بیشتر پوشه مجزایی برای shared diskها در نظر گرفته شود. ocr را می سازیم با حجم 2 گیگابایت.

 

 

دیسکهای data و fra را نیز با حجم 10 گیگابایت به همین روش می سازیم. در انتهای ساخت دیسکها بصورت زیر خواهد شد:

 

 

از منوی اصلی vbox و از منوی فایل گزینه virutal media manager را اجرا می کنیم. در اینجا دیسکهایی که به منظور shared disk ساخته ایم را انتخاب کرده و type آنها را به shareable تغییر می دهیم:

 

 

حالا به Setting دومین node رفته و از قسمت storage بر روی گزینه روبروی کنترلر sata ، گزینه اضافه کردن دیسک را می زنیم و اینبار بجای انتخاب create disk گزینه choose existing disk را انتخاب و تک تک shared disk های ساخته شده را به آن می دهیم. نتیجه کار به شکل زیر خواهد بود.

 

 

حالا هر دو node را روشن می کنیم. اگر بر روی هر یک از دو node دستور lsblk را اجرا کنیم با تصویر زیر مواجه می شویم که نشان می دهد ، دیسکها به هر دوی آنها اضافه شده است:

 

 

 

دیسکها را مطابق شکل زیر با دستور fdisk پارتیشن بندی می کنیم:

 

 

اینکار را برای تمامی دیسکهای جدید که شامل sdb , sdc , sdd می شود انجام می دهیم. بر روی node  دیگر دستور partproble را می زنیم که تغییراتی که در node اول داده ایم دیده شود:

 

 

بر روی node  اول ابتدا ownership دیسکها را درست کرده و دستور createdisk را مطابق شکل می زنیم. سپس بر روی node دوم تنها با زدن دستور oracleasm scandisks باید دیسکهای ساخته شده دیده شوند.

 

 

در قسمت بعد به سراغ نصب grid خواهیم رفت.

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

لطفاً در هنگام رانندگی به احترام عابرین پیاده بایستیم.

  • ۹۷/۰۱/۲۷
  • قدیر نوروزی میرصادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی